CeeJay's Pick of the Month (November) - Kayee Tam - New Releases 小堡壘, 花森林

Heyo!

It's another end of the month (crazy, right?), and today, we are introducing two new releases from Voice Ent. singer, Kayee Tam (譚嘉儀). 

In context of Kayee's recent role in the drama, The Exorcist Meter, these two songs seem to reflect the childish innocence of her character as a doll. 

The first song is "小堡壘", which is a story about how this girl found her small "fortress" in which she feels like a princess after meeting someone, and how she is forced to let go of this place, since her lover has already left, and it no longer represents the same thing. The MV takes place at an amusement park with Kayee reliving the memories of her and a man who is no longer with her. It's a sad song that is enhanced with Kayee's soft vocals and a decent chorus.



曲: 譚嘉儀 / 譚耀倫
詞: 譚嘉儀 / 譚耀倫
編: 譚耀倫 / Soya Lee
監: 譚嘉儀 / 譚耀倫 / Soya Lee

離別了怎可拉近
迴盪夢裡亦算最真
不懂得捉你心 懂一個人熱吻
只需你的音韻

留在我的小堡壘
尋覓護蔭是我所須
不需得到允許 分手也可再聚
然而我從沒半點的心虛

人若要走
留住當初心動不要太內疚
這是留住你的魔法
也是重遇你的方法

是我手
能捕捉這心動 長年被私有
看不到這盡頭
來剩低這孤獨景致停留
求陪着我漂流

仍在腦海中閃過
奇幻夢裏在跳探戈
清楚聽到這歌
觀賞也都叫座
原來我 還是愛妄想花火

人若要走
留住當初心動不要太內疚
這是留住你的魔法
也是重遇你的方法

是我手
能捕捉這心動 長年被私有
看不到這盡頭
來剩低這孤獨景致停留
求陪着我漂流

漸已自覺 甜蜜美夢一場
奢想情場內剩我倆
求下世續借這劇場

你已走
其實都不必為傷了我內疚
靠着留住你的魔法
來劃破被你荒廢資格

這缺口 難癒好都只是我餘力不夠
下半生跟你夢遊
浮在心窩不滅的一個木頭
求廝守一刹都足夠

The next song is called "花森林". It seems to be a spin-off song from her character, 莉莉. It also serves as a prequel to the previous song, the description saying, "迷失在小堡壘前的花森林,我怎樣才能鼓起勇氣向你表白?". Before the tragic end of a relationship, there's always a sweet, innocent beginning of love that's romanticized - being flowery and fantastical. Kayee's high voice and the soothing tune work greatly to paint the picture of such first seeds of love, emphasizing the innocent mindset of a girl who desires to find their "prince charming". We think Kayee deserves recognition in composing this song and its lyrics as well. 


曲: 譚嘉儀
詞: 譚嘉儀
編: 朱俊傑
監: 何哲圖 / 朱俊傑

萬種艷花 也祈求被採下
盼有一剎做到公主嗎
少女心也幻想有日碰到他
遇上這一次的驚訝 不懂招架

別再幻想確實做回自己吧
你看得上渺小仙子嗎
遠遠偷看 令我更在意你嗎
看到日落還留在我家

花森林 令我迷失
怎可能 胡亂去猜愛或降臨
怎麼人 贈我情感
能令我心痕癢  而脈搏慢慢地擴張
回想 每次的走近 雙腳仍在震
能否找出口  還被困

是我活該不懂熱情地款待
你笑一下實質很可愛
遠遠飄過 是想更 獲你理采
嘆氣觸不到何謂真愛
盼望你來

花森林 令我迷失
怎可能 胡亂去猜愛或降臨
怎麼人 贈我情感
能令我心痕癢  而脈搏慢慢地擴張

愛是什麼歷險 天天總會在掛牽
攝下你感人的聲線
誰教我能避免

別了這森林 換你內心
千億人 唯獨你才合襯
想追尋 那份勇敢
期望變身情侶
甜蜜裡共造就壯舉     
祈禱 愛到一千歲
也纏綿下去
純真愛廝守成伴侶

Both songs work well together depicting the beauty and the process of losing oneself when falling in love, and the eventual end of it, resulting in the need to let go of the relationship, as well as one's innocence when they realize that sometimes, happy endings just don't happen.

Hope you liked these songs as we did, and we look forward to sharing some more posts with you in December!

-CeeJay

Comments

Popular posts from this blog

Big White Duel II 白色強人II TVB Review

My Dearly Sinful Mind 心理追兇 Mind Hunter TVB Review

Over Run Over EU超時任務 TVB Review